Kerékcsere Kisokos, avagy a KISNAGYAUTÓ Peti-jeeee megmondja a tutit

Mivel én elég jó vagyok abban, hogy hogyan kell bánni a kocsikkal, mit miért és hogyan kell csinálni, így kitalálta a Boss, hogy én írjak a biztonságos kerékcseréről.

Nah nem mondom, igaza is van, mert penge vagyok ebben is.

Első körben fontos, hogy körülnézzünk és lássunk is magunk körül pár fontos dolgot:

 1. nem baj, ha akad egy jó pótkerék

  • olyan, amin nincsenek kidudorodások, van némi bordamélység, nincs legyalulva se kívül, se belül és az sem árt, ha nem áll ki belőle egy-két gipszkarton csavar (a legutóbb ezért kellett a gumishoz mennem -  mármint defekt gipszkarton csavarok miatt, rühelltem nagyon, elhiheted)

2. ha van abroncs, amit feltehetünk, kelleni fog egy emelő is

  • vannak elég gány emelők, amiket a kocsikhoz adnak, de ha azzal próbálkozol, lehet leborul róla az egész a francba, mert ahogy rángatod a csavarokat, miközben próbálod leműteni a tárcsáról, nah akkor aztán lebillen róla olyan jópofán
  • szóval vegyél egy krokodil emelőt, az a tuti

3. legyen csavarkulcsod

  • erről igazán nem is akarok beszélni, nyilván megértitek, hogy miért nem elemezném ennek fontosságát

4. jó, ha van egy csavarhúzó vagy valami célszerszám, amivel le tudod szedni a dísztárcsát vagy a csavartakaró fedelet

5. egy ék, vagy akár egy nagyobbacska kő

  • jól jön, mert nem árt kiékelni a verdát, amíg végrehajtod a kerékcserét

6. sík, egyenletes talaj

  • nah mielőtt bárminek is nekikezdenél, állj egyenesen!
  • vágod, ez azért kell, mert ha domboldalban próbálod kicserélni az autód kerekét, tutira rád dől az egész, aztán jó esetben egy vinnyogó béka leszel, míg valaki rád nem talál, rossz esetben… nah, azt hagyjuk, ne csináld és nem lesz baj!

Ha megvan minden, amit fentebb leírtam, akkor kezdj neki:

  • állj az autóval vizszintes útszakaszra (már mondtam, hogy miért)
  • húzd be a kéziféket
  • tedd egyesbe vagy hátramenetbe
  • ha van ék vagy nagy szikla, ékeld ki az ellentétés oldalon lévő, átlósan elhelyezkedő kereket - ha egy mód van rá, mindkét oldalról
  • emeld fel a kocsit, de ne középen, hanem ahhoz a kerékhez közelebb, amit ki akarsz cserélni
  • győződj meg róla, hogy stabilan áll a kocsi (érdemes ezt a lépést nem kihagyni!)
  • csavard ki a kerékanyákat, szedd le a rossz (vagy nem rossz, hanem csak éppen nem az évszaknak megfelelő) kereket
  • tedd fel a jót (vagy az évszaknak éppen megfelelőt) és átlósan, több lépésben húzd rá a csavarokat
  • ha kész vagy, enged le a kocsit az emelővel és még egyszer húzz rá a csavarokra

Nah és ha minden kész van, javaslom, az első utad egy benzinkútra vezessen, ahol ellenőrzöd a guminyomást az összes kerékben.

Amúgy nem nagy vaszizdasz, de nem baj, ha észnél vagy és pár fontos részletet nem ugrasz át.

És most mutatok egy videót, hogy mi hogy nyomatjuk ezt a budapesti KISNAGYAUTÓ telepen, mikor okosak és megfontoltak vagyunk. 

Ez egy verseny volt köztem meg Dávid között.

Tippeljetek, ki nyert!

Cégadatok:

Cégnév: Fox Professional Kft.
Székhely: 2234 Maglód, Pasteur Lajos utca 45.
Posta Cím: 1162 Budapest, Szlovák út 79/B
Telefon: +36-20-474-07-12
E-mail: foxprofessionalkft@gmail.com
Adószám: 23702734-2-13
Céget bejegyző bíróság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 13-09-152098
Impresszum

Elérhetőségeink: